Reklamace zboží

Reklamace na e-shopu www.vytiskni.cz

  • Postup řešení reklamace v pěti bodech
  • Reklamace tiskáren a multifunkcí – svoz do servisu zdarma
  • Reklamace tonerů a inkoustů - vzorek tisku
  • Reklamační formulář

Postup při řešení reklamace
Něco nefunguje jak má? Nebojte, vyřešíme to.
Do prodeje vybíráme kvalitní produkty, ale nic není stoprocentní a tak se samozřejmě může stát, že je potřeba řešit reklamaci. Ano řešit a vyřešit, ne se jí obávat. Zde je návod, jak postupovat, aby byl průběh reklamace co nejjednodušší a nejrychlejší:

1) Doklad, faktura
Jako první krok si připravte doklad o nabytí (obvykle faktura). Podle čísla faktury nejrychleji dohledáme Vámi nakoupené zboží.

2) Kontakt
V dalším kroku nás kontaktujte na emailu reklamace@vytiskni.cz  nebo telefonicky na čísle +420 474 331 944. Probereme s Vámi konkrétní problém a možnosti řešení. Ve většině případů se dá závada odstranit po telefonu.

3) Doprava, svoz zdarma
Pokud je závada v reklamovaném zboží, je třeba reklamované zboží dopravit k nám, domluvíme s Vámi další postup. Objednáme svoz zboží z Vaší adresy zdarma a Vy mezi tím vyplníte reklamační list, přiložíte ke zboží a zabalíte tak, aby se nemohlo po cestě poškodit. Je třeba poslat zboží kompletní (tedy ne celou zásilku, ale jednu kompletní položku na faktuře), ne jen jeho reklamovanou součást (například koupíte tiskárnu a nelíbí se Vám kvalita tisku, tak je potřeba poslat celou tiskárnu a nejen náplň do tiskárny). V domluveném termínu u Vás řidič dopravní služby vyzvedne balík s reklamací, který označí vlastním štítkem a dopraví k nám. 
Svoz tiskárny či multifunkce k reklamaci: Pokud se jedná o reklamaci tiskárny či multifunkčního zařízení, tak neobjednáváme svoz k nám, ale situace se řeší svozem rovnou do autorizovaného servisu. Obvykle si i autorizované servisy svážejí zdarma zařízení v záruce. To Vám ale samozřejmě řekneme už v bodu 2.

4) Řešení reklamace
O postupu řešení reklamace Vás průběžně informujeme ihned, jak máme další informace.

5) Vyřízení reklamace
V případě, že je reklamace uznána jako oprávněná, tak Vás kontaktujeme a domluvíme vhodný termín a adresu k zaslání opraveného nebo nového zboží. Oprávněnost reklamace posuzuje výrobce nebo dovozce zboží, a nebo osoba oprávněná (zbožíznalec) z Vytiskni.cz, s.r.o. a vždy k posouzení přiloží písemné zdůvodnění. Pokud je reklamace zboží řešena vrácením peněz na Váš účet, tak Vám pošleme opravný daňový doklad (kvůli zákonu o DPH) a po jeho potvrzení  z Vaší strany bez zbytečného prodlení vrátíme peníze na Váš účet.

Reklamace tiskáren a multifunkčních zařízení
Reklamaci tiskáren, kopírek a multifunkčních zařízení řeší autorizované servisy. Zboží nemusíte posílat k nám, ale rovnou si domluvíte svoz reklamovaného zařízení do autorizovaného servisu. Tato cesta je výrazně jednodušší a tím je reklamace rychleji vyřízena, než když pošlete zboží k nám a my je předáme autorizovanému servisu. V neposlední řadě ušetříte na dopravném, protože servisy si svážejí od zákazníků reklamované zboží zdarma.
Záruční servis pro značky Brother, Canon, Hewlett-Packard, Samsung a Xerox zajišťuje:
Český servis a.s. – svoz zařízení přes DPD do 30kg zdarma
Objednat svoz on-line můžete zde: http://www.ceskyservis.cz/objednavka-svozu/

Reklamace tonerů, inkoustů
Reklamaci spotřebního materiálu výrazně urychlíte tím, že k toneru přiložíte vzorek tisku, kde je zřejmý problém/chyba. Pokud reklamujete toner, inkoust či další spotřební materiál pro tiskárny a kopírky, tak je třeba,splnit základní  podmínku a to, že toner či inkoust není vypotřebovaný, a nebo nemá vytištěno více stran, než na který je vyrobený. Stává se, že uživatel ve větším množství tiskne strany s pokrytím výrazně menším, než obvyklých 5% (například recepty, lékařské zprávy apod.) a na toneru, který je vyroben pro tisk 2.000 stran vytiskne třeba až 3.000 stran a toner stále není prázdný, ale kvalita tisku již klesá. To je dáno tím, že všechny komponenty v toneru (typicky stěrka, válec atd.) mají svou omezenou životnost danou technologií výroby a při nájezdu vyššího počtu stran už nemůžou plnit stoprocentně svou funkci. Také prostor pro přebytečný/odpadní toner má svou omezenou kapacitu.
Nebudeme Vám skrývat, že u kompatibilních tonerů je větší procento reklamací, než u těch originálních. U kompatibilů se úroveň reklamací pohybuje mezi 2-5%. Úroveň reklamací však také souvisí s cenou, která je kolikrát až 5x nižší, než u originálního spotřebního materiálu a záruční doba i podmínky jsou obdobné v obou případech.

Zde si můžete stáhnout reklamační listy:
Reklamační list ve formátu Microsoft Excel (97-2003)
Reklamační list ve formátu PDF (Adobe Reader)

Další informace se dozvíte v Obchodních podmínkách.